Mat Khannnn

Monday, June 4, 2012

Roommate di KMP :)

Assalamualaikum :

dekat matrikulasi perlis,mmg tak lengkap la hidup aku kt sana tanpa lepa budak2 roomate  aku ni haa....masa awai2 masok kmp dulu, ada 4 org ahli..mmg best laaa..teptiap hari dok smbg2, perli2, slalu gelak2,dok pkena  msing2...tp masa bulan bqapa tah ada sorg roomate aku dpt tawaran untuk masok IPG. dia pon fikir byk kali jgk laaa..nk kluar ka xmau..mula2 dia xmau kluar sbb dh selesa dgn roomate ni..mklum lahh semua baik2..mcm aku laa..haha.. tp dia kena pegi jgk IPG tu sbb parent dia nak sgt tgk dia jd cikgu..kami 3 org nk boleh buat apa kann..hmm..sedihhh jugak la kdg2 tu..dh tiba2 rapat, tetiba plak nak hilang sorg roomate kann..sapa tak sedih.
haaa lupa plakk..budak bilik aku ni terdiri daripada jeng2..haha
Ni dia 3 orang roommate hat pling stylo laa dlm KMP..mana boleh lawan, sorang YDP, sorang lg Ketua PI, hat sorang lg Ketua2 segala macam laa..HAHA (GENG PEMIMPIN)

Nama diberi: AMIRUDDIN ALI. .made in Kuala Lumpur..diberi
jawatan tertinggi iaitu YDP Kolej Matrikulasi Perlis..
hensem org nyaa..mcm budak karyil sebelah dia jgk..hee D
.ha!! ni diaaa roommate aku yg duduk sebelah katil aku nihh..org pggil amer, tp aku pggil Amet! merangkap penasihat aku zahir dan batin..HAHA..amer ni awal2 sem suka sgt tidoq awai..masa first2 knai mmg xtau nk cakap apa..dh la dftar tahap lewat gilaaa..dh lama sikit sembg2, baru la jalan2 pusing blok smbg pasai diri masing2..sembg pnya smbg dia kata dia ada kembaq seiras..study dkat UITM Arau plakk..

mmg kembaq ta boleh dipisah kan laa..haha..aku ponn apa lg, teruja yg amat laa..dh la kmbaq, duduk plak dkt2..dh la uitm dgn matrik sebelah2 jaa..baru aku taw yg lepa ni adeq bqadek yg jnis pmimpin..dia dtg sini jd YDP, yg kembaq dia plak ada jgk jawatan tinggi dkt uitm tuhh..

haha..mmg best laa jd depa2 ni kann..dia ni mmg suka dok perli2 aku..mntang2 aku ni gemoks..haha..x gmok oke, toughhh2! HAHA..selalu jaaa dia kna buli pi amek aiq kosong ltak dlm botoi..sbb masa dok undi sapa yg kna amek aiq, aku dgn fawwaz deret x kena..asyik2 dia jaa..hahaha..padan mukaa...egt jd YDP boleh dok saja kot noh..haha..dia ni sgt2 la baik..kalau nk smbg pasai2 pompuan ni jgn smbg dgn dia laa..tp dulu dia nakai jgk..dh jd YDP kan msti la kna baik..dulu dia jd ktua pngawas kot dkt sekolah.dkt Victoria Institutions plak tuhh..sekolahh famaous kot dkt KL..sapa x knai kan dia nihh..agak HOT jgk laa..haha. budak2 pompuan spa yg x knai dia ni mmg bukan studnt kmp laa..majoriti ramai la yg minat dia..dh la hensem..mybe dia duduk sebelah katil aku kot..HAHA..nak jgk weyhh...

Nama diberi : MUHD FAWWAZ BIN NAZRI. made in Kelantan..
diberi jawatan tertinggi dalam Pusat Islam iaitu Ketua PI. comel orgnya
mcm budak roomate2 dia jugak laahh..HAHA

haa! ni dia budak nihh..nama dia fawwaz..tp aku sorg ja suka pggey dia pawwaehh! dgr mcm pekat sikit kann..haha..aku mmg suka tukaq nama aorg bg jd lain sikit bunyi..bg ada syhdu sikit..haha..dia nih asal kelantan..perghhh..skali ckp kelantan mmg pure lahh..aku pon x paham..haha..

masa awal2 knai dia, dia ckp dgn aku ajak pegi mni mart kot..tp aku x paham sbb loghat klntan dia gilaa pekat..dh x paham tu mmg aku angguk2 ja laa..lpastu tnya skali lg..byk kali jgk la tnya..nk bg dgq btoi2 kann..malu jgk laa..hahaha..

yg pling bestt..aku cakap pon dia x paham sbb loght utaqa aku pon pekat jgkk..hahaha..mmg elok laa kannn..aku cakap dia x paham, dia ckp aku pon x paham..haha..tp lama2 dh jd oke dh laaa..aku pon dh pndai cakap kelate tuhh..stakat nak kecek2 klate..sng ajee..HAHA..dia ni mmg suka sgt dgn kelab bola ! LIVERPOOL..tp deret kna perli ja dgn aku and amer sbb kmi dua org fan MU..haha..mmg kna laaa dia..fawwaz nihh asal sekolah tahfiz..mmg budak2 hafazan al-quran laa..dh hapai 30 juzuk kot..perghh! tabik laaaa sama fawwaz..bukan sng nk hapai 1 quran..lpas2 dh lama dkt KMP, dia dilntik jd Ktua Pusat Islam..sapa yg dpt title ktua PI ni mmg org snjung laa..haha..dah la comey!! ramai jgk yg minat2 dkt dia nihh..aku dgn amer apa lg..perli laa setiap hari setiap wktu selagi mmpu..hahaha..


Nama diber:i MOHAMAD HAIKAL BIN AZIZAN..made in Kedah..diberi jawatan tertinggi dalam bili iaitu Ketua Bilik ..sapa yg tak patoh arahan budak nih mmg kena halau keluaq bilik..hahaha..muka brutal beb..tp dlm hati ada taman jugak..taman jaa, bukan bunga :)
baik org nya! semua disebabkan drp ahli2 bilik yg comel2 dan hensem2 blaka..harap kalian jgn jeles..HAHA
pasai aku x payah cakap laa..saya ni pemalu org nya...HAHA

Selalu nyaaa setiap hari kat dlm bilik..msti lapar, kdg2 bosann..kdg2 kena berjaga smpai pgi buat homework..yg tu pling pnat skali..tp bila dh siap tu mmg relax laa..aktiviti budak bilik aku nih x mnentu..besa la kann..semua pgg jawatan2 tinggi..msti la sibukk..walopon lepa ni sibuk mcm mna ponn, kna jgk kan balik bilikk..haa! yg pling kerap duduk dlm bilikk..msti la aku!! hahaha..ponteng aku, x turun smbyang subuh aku, malas pegi ceramah pon aku...mmg aku ni security guard utk bilik 305 laa..haha..untong jgk sapa yg ada roommate mcm aku ni..*buat muka bgga sat..haha..sbb tu brg2 bilik aku x pnah hilang..lg pon mmg semua budak2 kmp baik2 blaka..tgk laaa..hantu pon x pnah kacau..nk dbndingkan plak dgn budak KMP tahun ni..mmg beza byk laa..dh laa dorg duduk 1 bilik dlm 7 8 org..x ka sempit..haha..kmi laa batch pling the best skali.. :)


aktiviti2 harian aku dlm bilik selalunyaaa msti buat bnda2 yg best..haha..ni nk tunjuk

ni mai nak bjet sikit..semua bilik c2305 nih mmg ustaz2 semuanya..HAAHA


ni mmg tataw nk kata paa..HAHA..fawwaz!! the best football player in room..hahha

 

dok main tgh2 mlm..padahai dok begambaq ja ponn..amer terer jgk maen bdmnton, tp kakom dia main tkraw sbb dia kata ramai saingan..haha

ni tgh prepare utk nk pi kuliah!!!! haa..masa ni mmg kalot ahhh..masing dok repair rambut laaa apa laa..hahaha..lawakk kot..setiap hari setiap masa msti kalot..bngun la awal mana pon, last2 semua lmbat..haha











































5 comments:

ziera ramli said...

wey, heevvaattt :) dah ade blog. hehe. jgn lupe follow aku gak no. haha. btw, rindu KMP wooiii~ ULTRAMAN !

Unknown said...

hahahaha!! aku baru sgt2 kot buatt..dh boringg gila kot..HAHAHA..nty aku follow :)

ziera ramli said...

wey, aku da try follow hang , awat x leh ? huuu

Unknown said...

hahahhaa..x boleh kaaa weyhh??? aku pon xtauu.try la sekali lg..haha

Aliff Haikal said...

amboiiiiii YDP ada teddy bear ! HAHAHAHAHA ! rindunyaaa budak KMP :(